tirsdag den 14. februar 2012

Det manglende håndtryk - en tsunami i et glas vand.



Det er sjældent at et håndtryk, eller retter mangel på samme kan få så meget opmærksomhed, men efter weekendens møde mellem United og Liverpool, er det næsten det eneste der bliver snakket om.

Nu har alle pludselig en mening om denne hændelse, Ferguson synes Suarez aldrig skal spille i klubben mere, Dalglish syntes det var mediernes skyld, at der kom så meget fokus på det, eller det gjorde han indtil han fik besked fra ledelsen om at undskylde det, ligesom Suarez. Aviserne spekulere i om Suarez har en fremtid i klubben, sponsoren overvejer om det skader dem, ja selv Rajko Lekic har en holdning om det.

Når alt kommer til alt, så kan man nok bare konkludere at Suarez og Evra aldrig bliver perlevenner, men nu går der i det mindste et halvt år før de mødes igen, så kan der i det mindste bliver lagt lidt låg på indtil videre, men vi har ikke hørt det sidste om den sag.

Personligt har jeg det altså også sådan at den her sag, er blevet til en tsunami i et glas vand, og der har altid og vil altid være stor rivalisering imellem United og Liverpool, og sådan er det bare.
Der foregår altid psykologisk krigsførelse mellem fans, spiller og managers og sådan skal det være, det er jo den passion som gør at vi elsker fodbold, og altid ønsker at vinde over arvefjenden.

Men set fra et Liverpool synspunkt, var det måske meget heldigt at der kom så meget fokus på Suarez og Evra, for det tog da lidt af fokus væk fra, at Liverpool spillede en elendig kamp hvor de aldrig for alvor var i nærheden af at vinde kampen.

På trods af at United manglede en del spiller og havde en tidligere fodbold pensionist til at styre midtbanen, så var United bare det bedste hold på banen i lørdags.

Jeg kan godt leve med at tabe til United på udebane, men har svært ved at acceptere måden det skete på, første halveg var meget lige og viste at begge hold var nervøse for at tage for mange mand med frem, og ja når man så laver to så store fejl i anden halveg, og lader bolden enden for fødderne af Roney ja så beder man næsten om at blive straffet.

Og jeg kan godt leve med at der bliver lavet et par fejl, men er skuffet over der ikke var mere gejst og vilje over Liverpool mandskabet, der blev sjældent presset med mere end en mand, Gerrard formåede ikke at skabe kontrol på midtbanen, og der manglede i den grad en der gik foran.

Dalglish havde heller ikke en af sine bedste dage, jeg tror backerne var blevet bedt om at blive tilbage, eller sådan så det ihvertilfald ud for de bidrog med meget lidt offensivt, og Downing virker bare som om at han er fuldstændig blottet for selvtillid pt, han skulle have været skiftet ud Bellamy fra kampstart.

Suarez blev efterladt alene på toppen i det meste af kampen, og man forsøgte ikke at sætte pres på en eller usikker De Gea i feltet før Carroll kom ind til sidst, holdet og manageren var bange for at satse noget før de sidste 5-10 minutter, og sådan vinder man ikke ude mod United.

Men nu kan fokus så rettes mod de to cupper hvor vi trods alt har vist flot spil i år.

4 kommentarer:

  1. Er helt enig med dig nu er det på tide at komme videre.

    SvarSlet
  2. Ja - forbrydere vil altid gerne videre.
    Men får en straf - sidder den af - og går så ud og beviser at man ikke har lært en skid.
    Suarez er uværdig til europæisk fodbold.
    Send ham hjem til slagtehusene i Sydamerika - der kan han gå amok så meget han vil - både verbalt og fysisk

    SvarSlet
  3. Nu er det godt nok en gammel tråd, men jeg prøver alligevel.

    Suarez er i mine øjne ikke værre end Evra. Jeg ville personligt aldrig drømme om, at give hånd til en der havde beskyldt mig for noget, som jeg mente jeg var uskyldig i - forbillede for unge mennesker eller ej....det tvivler jeg ærligt talt på, at ret mange ville gøre.

    Når man så efter kampen ser hvordan Evra bevidst provokerer El Pistolero ved at 'danse' foran ham i fuldstændig overdrevet stil - synes jeg blot han hamrer det sidste søm i kisten og viser hele verden, hvor ynkelig og lille en person han i virkeligheden er. DET er om noget uværdigt - der findes dårlige tabere - men også dårlige vindere...føj for satan

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig med dig, og sagen skal nok blusse op igen næste gang de mødes.

      Slet